Klubbregalia

På höstträffen så framkom det önskemål om muggar med vår klubblogga på vi har tittat på lite olika alternativ men efter tips från en av våra medlemmar (tack Dick) så tog vi kontakt med företaget Jammh Design.

Företaget har nu tagit fram två typer av muggar, en porslinsmugg (vänster på bilden) och en emaljmugg (höger på bilden)

Klubbpris är 100:- inklusive namn fraktkostnad tillkommer.

De har även vin, öl och whiskyglas priset för dessa är 90:- plus frakt och vill man ha namn även på dessa så tillkommer 30:-

Muggar och glas kan beställas i Jammh Design webbutik HÄR eller på https://www.facebook.com/jammhdesign/

Alternativ för er som önskar direkt kontakt så går det också bra via mejl till annika.pedersen@live.se glöm inte att ange Adria Club Syd och ert medlemsnummer när ni beställer så att ni får klubbrabatten.

Husbilskampen

Klubben fick ett mejl från organisationen Husbilskampen som jobbar för en rättvisare beskattning på nya husbilar.

Nedan är en kopia av texten i mejlet


”Husbilskampen” – den opinionskampanj som HRF driver i nära samarbete med SCR Svensk Camping och Caravan Club – rullar nu vidare, och nu hoppas vi på stöd även från landets husbilsklubbar och -nätverk.

Husbilskampen har som mål att få till stånd en rättvisare beskattning av nya husbilar, vilket skulle innebära rätt förutsättningar för en fortsatt gynnsam försäljningsutveckling.

I nuläget har vi en bra dialog med förstående politiker och myndigheter, men bara för att de förstår vår problemställning och uttalade oro över orättvisan innebär det inte per automatik att de vill ändra på det nya sättet för beräkning av CO2-baserad fordonsbeskattning.

Därför är allas stöd viktigt. Ju fler vi är, desto större blir trycket på beslutsfattarna om kravet på en rättvisare beskattning av nya husbilar.

Mer information om Husbilskampen finns på www.husbilskampen.se 

Angående Elmia biljetter

Vi har varit i kontakt med Caravan Club som arrangerar mässan och som det ser ut idag så kommer mässan att gå av stapeln som planerat.

Deras svar kan ses ned:
”Om mässan skulle behövas skjutas upp beroendet smittläget, direkt eller indirekt, kommer redan köpt campingbiljett gälla vid det nya mäss tillfället”

Betalningsinformation för era Elmiabokningar går ut inom en eller ett par dagar, efter betalning så är bokningen bindande.

Om man inte skulle ha möjlighet att besöka mässan vid det nya mässtillfället så får man själv avyttra biljetterna, men om en sådan situation uppstår så kommer självklart klubben vara behjälplig och via hemsidan försöka hjälpa till att förmedla eventuella biljetter.

Vi hoppas med denna information bringa klarhet i vad som kommer att hända om mässan skulle bli inställd/senareläggas.

Med Vänlig Hälsning
Styrelsen

Styrelsemöte

Styrelsen har idag haft sitt första virtuella styrelsemöte, detta nya sätt att hålla möte på visade sig vara ett bra komplement till fysiska möte och något vi kommer att fortsatta använda oss av även i framtiden.

Vill lyfta några punkter som diskuterades och som vi tror är av stort intresse för våra medlemmar.

På grund av den rådande pandemin så tvingades vi ställa in vårträffen med tillhörande årsmöte, frågan hur vi skall göra med årsmötet har uppstått och detta var en av punkterna som diskuterades.

Vi diskuterade lite olika möjligheter och kommer att undersöka vad som är genomförbart och inte, så fort vi har fattat beslut angående årsmötet så kommer detta att publiceras här på hemsidan.

Nästa fråga som är av stort intresse för våra medlemmar är hur det blir med Elmia, blir det någon mässa och om den ställs in hur gör vi med biljetterna kommer pengarna att betalas tillbaka?

Frågan är skickad vidare till Caravan Club som är ansvarig för mäss campingen och så fort vi hör något därifrån så återkommer vi här på hemsidan.

Som ni ser så är det mest frågor inte så många svar, men vi vill med detta inlägg visa att det pågår aktivitet inom styrelsen även om det inte syns och hörs så mycket.

Det finns nu även en rykande färsk medlemslista på forumet som ni hittar HÄR
Om ni inte har tillgång till forumet och tycker att registreringen verkar krånglig så finns HÄR en guide hur ni går tillväga.

Till alla er som sitter hemma i och tycker livet är allmänt tråkigt så kan kanske en titt bland våra reseberättelser HÄR pigga upp lite, och har ni själv gjort någon resa som ni vill dela med er av så tveka inte att höra av er till mig så kommer er resa också med under reseberättelser.

Om ni vill ha hjälp med texten så hjälper jag gärna till, så bläddra nu lite i era fotoalbum och skriv några rader så gläder ni någon annan och delad glädje är som alla vet dubbel glädje.

Sköt om er och ha det så bra så hörs vi här igen så fort vi har något nytt att berätta.

Med vänlig hälsning
Styrelsen

Vårträffen inställd

Tyvärr ställer AdriaClubSyd in vårträffen och flyttar årsmötet till en ännu inte beslutad tidpunkt.

Vi väljer att göra detta på grund av de rekommendationer och beslut som är tagna av myndigheterna. 

Vi hoppas förstås att läget med Covid-19 förbättras under våren så att vi kan träffas så snart som det bedöms som säkert.

Hälsar

Träffvärdarna
Styreslen

Vårträff och Årsmöte 2020 på Ullareds Bygdegård

TRÄFFEN INSTÄLLD

Adria Club Syd Årsmöte 2020

Ullareds Bygdegård     21/5–24/5

Torsdag       Inkörning från klockan 10.00

                     Anmälan och betalning

                     Kl. 18.00 ”Knytis” medtag önskad mat och dryck.

                     Eller kom bara in i lokalen för trevlig samvaro.

                     Kl. 20.00 Kaffe och kaka

Fredag         Kl. 11.00 Tipspromenad, efter målgång serveras hamburgare och dricka.

                     Kl. 18.00 ” Knytis” medtag önskad mat och dryck.

                     Eller kom bara in i lokalen för trevlig samvaro.

Lördag         Fria aktiviteter.

                     Kl. 15.00 Årsmöte.

                     Kl. 18.00 Serveras buffé­ – dricka medtages­- Kaffe och kaka.

                     Musikunderhållning med Quiz och gärna en sväng om på dansgolvet.

                      Meddela om allergi föreligger.

                      Träffavgift   350:-/ pers.   

                                Sista anmälningsdagen    19 april.

 Söndag        Hemresa

Anmälan till.

Anita o. Leif        Tel. 0706 912647  leif.jacobsson37@hotmail.com

Ulla o. Morgan   Tel. 0702 226605   sjoberg.ulla@live.se

Inger o. Janne    Tel. 0738 084065    antman@veddige.se

                          Ange namn och medlemsnummer.

                           Uppställningsplatserna är gratis.

                 El tillhandahålles för de med medicinska skäl.

                                                    Välkomna

Elmia Biljettsläpp

Som medlem i Adria Club Syd så finns möjligheten att campa och gå på Elmia-mässan och träffa Adriater, nya Adriater och blivande Adriater, det dessutom till ett rejält rabatterat klubbpris!

Elmia mässan pågår mellan den 9-13 september och biljetten och campingen gäller för hela perioden men man behöver självklart inte vara där alla dagarna.

Biljettsläpp 28/3 klockan 12.00

Den 28/3 klockan 12.00 släpps våra Elmiabilejtter, du anmäler dig på följande sätt: Maila till info.syd@adriaklubb.se, eller ring 0703-63 34 42 efter klockan 12.00 den 28:e, vi har 20 biljetter till område A som i år för klubbmedlem kostar 1 100 kronor/biljett (ordinarie pris 1 300 kronor) och det är först till kvarn som gäller.

I rabatten ingår att du/ni sitter något pass i vår monter som finns i Adrias utställning och berättar om klubben och lämnar ut medlemsansökningar.

Det är ganska kul att träffa Adriater, blivande Adriater och Adrias säljteam så tiden flyger iväg.

Det blir även en gemensam måltid på fredagskvällen.

Dags att betala Medlemsavgiften

Medlemskapet kostar 100 kronor för 2020 och vi ser gärna att avgiften är betald 2019-12-31.
Medlemsavgiften sätter du in på bankgiro 419-8412, märk betalningen med ditt medlemsnummer, alternativt namn och bostadsort.

Under 2020 kommer det att hända en del saker, aktiviteter drar igång redan under Kristi himmelfärdshelgen med ett årsmöte i Ullared på bygdegården den 21-24 maj. Vi har förstås vår by på Elmia 9-13 September och så blir det en höstträff i Odensåker 17-20 september.
Mer information kommer med medlemskortet under mars månad.

Vill du vara med och driva klubben framåt?
Bli funktionär i klubben vet jag! Känns det intressant att vara funktionär så kontaktar du Kent Gustavsson, valberedningens sammankallande, på mail majlisb@hotmail.se eller telefon 0707-912622

Det finns även information på vår facebooksida https://www.facebook.com/groups/315993046978/

Med juliga hälsningar,
Lennart Sandling
Kassör

PS!
Under 2020 finns en ide om nya medlemskyltar, då med våra förnamn på. Det finns plats för två namn på skylten så vill ni ha båda namnen angivna, ring kassören på telefon 0703-633442 eller sänd ett mail till klubben: info.syd@adriaklubb.se